De vlag hangt! - Reisverslag uit Padua, Italië van Janneke - WaarBenJij.nu De vlag hangt! - Reisverslag uit Padua, Italië van Janneke - WaarBenJij.nu

De vlag hangt!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

17 Maart 2015 | Italië, Padua

De vlag hangt! Want ik heb (al eventjes) mijn eigen kamer!

Wennen, wennen, wennen. Dat is het echt de afgelopen tijd. Komende donderdag is het alweer een maand geleden dat ik vertrokken ben. Wat kan de tijd toch snel gaan! En ongelooflijk wat we allemaal gedaan hebben in die tijd.

Het begon allemaal al de weken van te voren, met alles regelen in Nijmegen en een kamer zien te vinden in Padova. Helaas was een kamer vinden in Padova niet gelukt voor vertrek. Uiteindelijk na een emotioneel afscheid aangekomen in Padova mochten Wendy en ik beide, ontzettend lief (!!), bij Alex blijven slapen. Alex had namelijk al wel een kamer voordat ze aankwam in Padova.

Aangekomen op het vliegveld (Venetië Treviso) hebben we genoten van een half uurtje Wi-Fi en vervolgens gingen we op ontdekkingstocht om in Padova te komen. Na een busreis aangekomen in Padova werden we opgehaald door de huisgenoot van Alex, Nicola. Hij wist van tevoren dat ik zou komen, maar dezelfde dag heeft Alex nog gevraagd of het goed was of ook Wendy kwam. Dus de vriendin van Nicola kon het niet helemaal waarderen dat hij ineens drie Nederlandse meiden over de vloer had in plaats van slechts één.

Deze eerste week was het voor mij behoorlijk bikkelen voor mijn scriptie. Ik moest deze herkansen en gezien ik daar daarvoor niet al te veel tijd voor had in verband met tentamens, verhuizen en een heerlijke wintersport vakantie met Sebastiaan, dus het was even doorwerken. Terwijl Alex en Wendy de stad gingen verkennen heb ik hard mijn best gedaan op mijn scriptie. En vandaag het goede nieuws te horen gekregen dat ik deze gehaald heb!!

In deze week heb ik het werken aan mijn scriptie nog afgewisseld met kamers zoeken, en de zondag had ik mijn eerste kamergesprek. Natuurlijk viel het met bakken uit de lucht die ochtend en moest ik aan de andere kant van de stad zijn. Tevens was het de allereerste fietstocht in Padova. Van te voren hadden we gehoord dat ze in Padova alles deden op de fiets en het een behoorlijke ‘fietsstad’ was. Ik kan je waarschuwen, echt niet! De fietspaden zijn hier hetzelfde als de snelwegen in België. En als het een keertje niet zo is dan moet je je tussen iedereen door zien te wurmen op de stoep gezien dat hier als fietspad gezien wordt. Na iets minder dan een week en vele bezichtigingen toch een kamer gevonden en vervolgens de zaterdag verhuist. Helaas is de kamer waar ik zit niet in één van de veiligste gebieden en bevalt het appartement ook niet zo, en nu een nieuwe kamer gevonden waar ik per 1 april in kan!

Toen begon de eerste écht week in Padova pas echt. We begonnen deze week met alle lessen en tevens hadden we onze zogenoemde ‘Welcome week’. Deze ‘Welcome week’ is aardig te vergelijken met de introductie die we in Nederland kennen aan de universiteit. Tijdens deze Welcome week hebben we ontzettend veel mensen leren kennen en veel vrienden gemaakt! Het was heel gezellig maar ook vermoeiend. We hebben bijvoorbeeld een avondje in het zogenoemde ‘Amsterdam cafe’ gehad, een paar avonden stappen, een spritz tour, een stadstour, en een heerlijke avond die alleen maar bestond uit pizza, wijn en limoncello. Wat betreft de lessen volgen alle Italianen hier zo veel mogelijk lessen de eerste weken en kijken ze dan of ze het vak willen volgen of niet. Zo niet dan stop je daarna met naar de lessen gaan, dus na veel lessen, geschuif en gepuzzel heb ik nu eindelijk mijn rooster op orde.

Nu is het nog altijd dagelijks samen eten met mensen die we hebben leren kennen. Vandaag onze eerste les van de talencursus gehad en een druk weekend achter de boeg. Zaterdag zijn we met een groepje Duitse vrienden naar Vicenza gegaan. Een leuke en schattige stad, maar verder niet heeeel bijzonder. Zondag zijn Wendy en ik naar Treviso gegaan. Dit was een hele leuke ervaring! We werden hier rondgeleid door Davide, die hebben we leren kennen tijdens de Welcome week. Hij is opgegroeid in Treviso en wist hierdoor ons erg veel te vertellen over al het moois dat er te vinden is in zijn stad. Ik heb van Sebastiaan een klein knuffeltje gekregen, en die mag ook mee naar alle tripjes, dus een grote kans dat je die nog tegenkomt op foto’s. Verder is het nu tijd om andere tripjes (Venezia, Bologna, Verona) te gaan plannen. maar eerst aftellen tot donderdag wanneer Sebastiaan hier heen komt!

Jullie zullen vast genoeg foto’s langs zien komen, en ik hou jullie snel weer op de hoogte!

Liefs, Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Padua

Janneke

Actief sinds 13 Maart 2015
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 4520

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 30 Juli 2015

Studeren in Padova!

Landen bezocht: