Feestje!! - Reisverslag uit Padua, Italië van Janneke - WaarBenJij.nu Feestje!! - Reisverslag uit Padua, Italië van Janneke - WaarBenJij.nu

Feestje!!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

23 Mei 2015 | Italië, Padua

Een week geleden! En wat kan er allemaal wel niet gebeuren in een week? 1 ding is zeker, het weer kan gi-gan-tisch omslaan. Vorige week was ik nog hard aan het leren voor mijn tentamen van afgelopen maandag en tevens aan het duimen voor de uitslag van de talencursus.
Goed nieuws! En de talencursus gehaald! En tevens mijn eerste tentamen in de pocket, de eerste 9 studiepunten zijn nu binnen, op naar de volgende 24 studiepunten.

Vorige week was het schitterend weer en was het echt akelig dat we de hele tijd moesten leren. En de weersvoorspellingen waren op dat moment voor de rest van de week niet al te best, dus dan moet je er extra van genieten! Ik denk dat ik hier zo’n 6/7 momenten heb meegemaakt dat we echt een paar dagen slecht weer hadden. En drie daarvan was Sebastiaan hier. Ze hadden regen en onweer voorspeld, en hoe… Woensdag was het nog wel te overzien en hebben we, terwijl het droog was, nog door Padova kunnen wandelen. ’s Avonds lekker uit eten geweest bij ‘Pizzeria al Duomo’. Hier hebben wij hard ons best gedaan om als ons eten op te krijgen, maar dat lukte niet! Vele mensen slagen hier niet in bij dit restaurant. Vlak voordat we naar buiten gingen, had ik Wendy een berichtje gestuurd of we nog naar Navigli (allemaal barretjes buiten in één straat) zouden gaan. Vervolgens stapten we naar buiten en wist ik het antwoord al. Het viel echt met bakken uit de lucht, regenpijpen konden het niet altijd goed hebben, en na een tijdje wachten zijn we gelukkig aardig droog overgekomen.

Donderdag was het weer nóg erger en hebben we werkelijk waar de hele dag alleen maar regen en onweer gehad, dusdanige onweer dat de ruiten aan het trillen waren. Gezien ik dinsdag een tentamen had ben ik gaan leren en hebben we de rest van de dag maar knus films gekeken. En vrijdag was ik natuurlijk jarig! Om 12 uur werd de film dan ook stopgezet en kreeg ik de cadeautjes van Sebastiaan. Omdat ik altijd mijn vingers verbrand heb ik een paar hele grote ovenhandschoenen gekregen (reeds gebruikt, haha) met een cakevorm erbij, tevens heb ik een cadeaubon gekregen om te beginnen met mijn fotoalbum van Italië! Maaaaaar, het allerleukste cadeau is een professionele snorkelset! Deze gaan we samen uitzoeken als ik terug ben in Nederland zodat we van de zomer heerlijk kunnen gaan snorkelen in Griekenland. Dank je wel lief!

’s Ochtends vroeg heb ik nog ontbijt op bed gehad, en ’s middags zijn we lekker door de regen gaan wandelen (zo veel mogelijk her en der schuilen), verse foccacia en een ijsje gegeten en vervolgens thuis een cake gebakken. Toen de cake klaar was, was het alweer tijd om te gaan want ik moest natuurlijk wel op tijd zijn voor mijn eigen feestje! Nadat ik heerlijk met Sebastiaan uit eten was geweest zijn we daarna vertrokken naar de Ai do Archi bar. Daar aangekomen werd al Tanti Auguri gezongen (Lang zal ze leven, maar dan de Italiaanse versie) en werd ik bedolven onder confetti. Dit was natuurlijk een warm welkom en vervolgens werd ik overspoeeeld door cadeautjes. Het begon met 1 hele grote kaart, waar vervolgens 10 andere verjaardagskaarten in zaten. Iedereen had zijn eigen kaart geschreven (Wendy, Alex, Lizzy, Mathijs, Jens, Christoph & Janna, Alina, Hanna, Karo en Sonja) met daarop een heel verhaal (Wendy en Alex haha), een kunstwerkje (Mathijs) of zelfs een woordzoeker (Sonja). Dit was echt ontzettend leuk en alle kaartjes hangen nu vrolijk aan de muur! Vervolgens kreeg ik Hawaï slingers en een schitterende diadeem met pluisjes en sterretjes, ik was overduidelijk de jarige. Voor alle cadeautjes, zie de foto, haha. Het allerlaatste cadeautje was de Italiaanse vlag, dus ik kan nu mooi beginnen om alle vrienden hier op de vlag te laten schrijven, ik kijk er nu al naar uit! Na een hele gezellige avond moe naar huis gegaan en vandaag helaas weer Sebastiaan gedag moeten zeggen na een paar heerlijke dagen samen. Dit was zijn laatste keer hier, en geloof het of niet, als alles gaat volgens plan ben ik over een maandje alweer thuis!

Iedereen ontzettend bedankt voor deze leuke en gezellige dag! Alle verjaardagswensen en alle kaartjes, ik heb het naar mijn zin gehad!

Nu is het weer tijd om te blokken voor de tentamens, en gelukkig komt Rianne alweer bijna hier naartoe! Die komt volgende week dinsdag en dan na alle tentamens komt Roxanne en dan vliegen we samen terug naar Nederland!

Ik hou jullie op de hoogte!

Baci e saluti!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Padua

Janneke

Actief sinds 13 Maart 2015
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 4507

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 30 Juli 2015

Studeren in Padova!

Landen bezocht: