Tripjes, tripjes, tripjes - Reisverslag uit Padua, Italië van Janneke - WaarBenJij.nu Tripjes, tripjes, tripjes - Reisverslag uit Padua, Italië van Janneke - WaarBenJij.nu

Tripjes, tripjes, tripjes

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

29 Maart 2015 | Italië, Padua

Ciao tutti!

We zijn bijna twee weken verder en er zijn alweer behoorlijk wat plannen gemaakt! Ik zal jullie natuurlijk eerst op de hoogte brengen van de afgelopen tijd. Vorig weekend is mijn lieve vriendje langs geweest, en wat heb ik genoten! Heerlijk om elkaar weer na zo’n tijd te zien. Ik wilde hem graag de stad laten zien, we wilden beide graag naar Venezia toe, en we wilden genieten van het mooie weer. Maar helaas! De vrijdag hebben we nog wel mooi weer gehad en hebben we een deel van Padova gezien, maar zaterdag, en tevens zondag, hebben we een grauwe dag gehad. Zaterdag stond Venezia op de planning, dus toch maar de rest van Padova bekeken die dag en zondag de hele dag geluierd en nog een drankje gedaan met vrienden in de stad. Gelukkig is hij zo lief om over (inmiddels minder dan een maand) voor een tweede keer langs te komen! Dan gaan we een tweede poging doen om naar Venezia te gaan!

Dat zijn helaas niet de enige dagen met slecht weer geweest, we hebben de afgelopen week ontzettend veel regen gehad. Want als het hier regent, dan regent het hier flink. Het viel echt met bakken uit de lucht, en je kwam al zeiknat terug van enkel boodschappen doen. Gelukkig hebben we gisteren weer mooi weer gehad. En wat zie en hoor je veel bij mooi weer? Motoren natuurlijk! Inmiddels zijn al mijn vrienden er wel aan gewend dat als ik een mooie motor hoor en zie de aandacht voor een paar seconden weg is. Motorfans zouden echt niet in Nederland moeten wonen met het weer daar!

Terwijl we gisteren mooi weer hadden hebben we (Karolina, Alina, Christoph, Jana, Mathijs, Wendy, Lizzy, Alex, Sonja en ik) genoten van de mooie Italiaanse stad Trieste! Deze stad is heel dicht bij de grens van Slovenië en ligt dus in het noordoosten van Italië. Hier hebben we heel veel mooie bezienswaardigheden bezocht, zoals Canal Grande, Piazza Unita d’Italia, Molo Audace, Teatro Romano, Castello di San Giusto, Cattedrale di San Giusto, en waarschijnlijk nog een paar die ik nu alweer vergeten ben. Tussen het wandelen door zijn we gaan picknicken op de ‘Molo Audace’. Dit is een soort van pier, dus we waren omgeven door het water en het mooie uitzicht. Na de picknick was het plan om een ijsje te scoren en vervolgens naar Castello Miramare te lopen. Na de picknick waren er vele verbrand dus aftersun werd ook nog gehaald. Het kasteel was ongeveer 8 kilometer verderop en bevindt zich aan de kust. Dus wij dachten wij gaan mooi die 8 kilometer langs het water lopen. Helaas was het af en toe ook over een grote weg lopen en industrieterreinen die we gezien hebben, maar het weer compenseerde daar weer voor! Nadat we nog een flink stuk moesten lopen kwamen we erachter dat we ontzettend snel terug moesten naar Trieste als we nog op een normaal tijdstip thuis wilden komen. Wij dus zo snel mogelijk de bus in, op weg naar huis, geen kasteel bezocht en de zonsondergang bekeken vanuit de bus. Maar ondanks dat was het een superdag waar ik veel van genoten heb!

Volgende week hebben we dankzij Pasen een paar dagen vrij. Vandaag gaan we kijken waar we gaan overnachten en vervolgens boeken. Afgelopen week hebben we al besloten dat we naar het gebied Valsugana gaan, dit is in de bergen dus wij gaan even weg uit de drukke stad en de rust opzoeken! Als we hiervan terugkomen heb ik een dagje les en vervolgens vertrek ik met de ESN (organisatie die activiteiten organiseert voor Erasmus studenten) naar Florence, Siena en Pisa! Als ik daarvan terugkom heb ik een weekje school waarvan ik de donderdag waarschijnlijk naar Verona ga en vervolgens komt Sebastiaan die vrijdag alweer! Genoeg om naar uit te kijken dus!

Ik zal de volgende keer proberen om de blog korter te houden, maar zoals je merkt gaat dat niet altijd even makkelijk! Haha

Liefs, Janneke

  • 29 Maart 2015 - 18:53

    Evelien:

    Lieve Janneke,

    We hebben genoten van je blog en de leuke foto's. Geniet volop van de mooie momenten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Padua

Janneke

Actief sinds 13 Maart 2015
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 4522

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 30 Juli 2015

Studeren in Padova!

Landen bezocht: