De tijd vliegt! - Reisverslag uit Padua, Italië van Janneke - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Padua, Italië van Janneke - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

14 April 2015 | Italië, Padua

Onvoorstelbaar hoe snel de tijd hier gaat! Het is, zo te zien, alweer bijna een maand geleden dat ik mijn vorige blog geschreven en wat heb ik een mooie steden gezien in tussentijd, genieten! Sorry dan ook voor de lengte van het blog, ik ga proberen jullie vaker op de hoogte te houden.

In april ben ik verhuist naar een nieuwe kamer waar ik me nu heerlijk thuis voel. De vorige kamer was ongeveer in het minst veilige gebied van Padova waar flink wat gefloten, gekust en naar je geroepen werd als je rondliep. In een middagje verhuist naar een kamer die heel dicht bij het centrum ligt, in een hele mooie omgeving! Deze kamer is ook veel groter. Elke ochtend als ik wakker word heb ik een fotomuur om op uit te kijken en nu hangt letterlijk de vlag boven mijn bed.
Helaas was ik de eerste dagen dat ik hier was ziek, en heb ik een paar dagen in bed gelegen totdat het wat beter ging. Het werd er alleen niet echt beter op en we (Alex, Lizzy, Wendy en ik) zouden de maandag vertrekken naar Levico Terme. Uiteindelijk toch de maandag naar Levico vertrokken (alleen dan om 15.45 in plaats van 8.16) en nog een paar heerlijke dagen in de bergen gehad.

De eerste echte dag voor mij in Levico Terme was de dinsdag, we hebben toen paasontbijt gehouden en daarna paaseitjes verstopt. We hebben ons hier een aardig tijdje kostelijk mee vermaakt, vooral omdat iedereen zijn eigen manier van verstoppen heeft. Na een lange zoektocht zijn we dan vertrokken naar het fietsverhuur. Hier hebben we voor een dagje vier fietsen gehuurd en vervolgens een toch van 35 kilometer door de bergen gemaakt. Aan het einde van de dag hebben we toen lekker risotto gegeten in een risotto restaurant. De woensdag was dan alweer de laatste dag en toen zijn we nog gaan wandelen. Wij zaten in Levico Terme met uitzicht op Lago di Levico daarnaast zit een berg met het dorpje Tenna en daarnaast zit dan Lago di Caldonazzo. We zijn gaan wandelen bij Tenna dus gedurende de wandeling hadden we of uitzicht op het ene meer of uitzicht op het andere meer. We hebben deze dagen echt heeeeerlijk weer gehad en optimaal genoten van de rust en de sfeer die er heerst in de bergen. We zaten in een appartementje met zijn vieren en de eigenaren waren ook heel aardig, ze wilden ons alles laten zien, ophalen van het station en hebben ons tevens weer weggebracht naar het station.

Vervolgens was ik op donderdag weer een dagje thuis, en was ik van plan om te studeren (gezien ik dat eigenlijk met Pasen had willen doen). Deze dag was het alleen ook van dat mooie weer en hebben we na college de hele dag in het park van het zonnetje genoten, la dolce vita! Vervolgens de donderdagavond alweer ingepakt voor een tripje naar Toscana. Vrijdagochtend half negen vertrokken we vanaf het station en zijn we naar Firenze (Florence) gegaan. Na het inchecken kregen we wat vrije tijd en zijn we vervolgens even de stad in gegaan en later kregen we een stadstour. Helaas was deze hele tour in het Italiaans dus zijn we maar elke keer gaan vragen om een vertaling. ’s Avonds heerlijk gegeten en drankjes gedaan in een discotheek. Hier heeft zelfs een van de jongens nog zijn hand gebroken met een heerlijke domme (dronken) actie.
De zaterdag zijn we ’s ochtends naar het museum Uffizi gegaan, dit is een heel beroemd museum met vele bekende kunstwerken (zoals ‘De geboorte van Venus’). Zeer indrukwekkend en vooral de plafonds die de helft van de tijd mijn aandacht trokken. Deze waren namelijk in het hele museum schitterend. Na nog wat vrije tijd zijn we vervolgens vertrokken naar Siena.

Iedereen zei dat Firenze schitterend ging zijn, maar persoonlijk vond ik Siena vele malen leuker. Het was hier veel knusser en gezelliger. De sfeer die daar heerste vond ik veel fijner dan in Firenze. Iets na het inchecken zouden we een wijntour hebben, dus wij dachten oké rustig van bar naar bar om wijn te proeven, absoluut niet! Haha. We kregen te horen dat we met een groep van 13 zo snel mogelijk 16 flessen wijn moesten opdrinken, dit moest vervolgens op vier verschillende plekken in Siena. Dus iedereen zo snel mogelijk rennen van plek naar plek, en vervolgens tweede geworden! Met als resultaat dat iedereen behoorlijk aangeschoten was. Na de wijntour lekker rustig aan gedaan, gedoucht en vervolgens naar het restaurant gegaan. Daarna was er nog een feest, maar die had ik dit keer overgeslagen. Op zondag hebben we een tour gekregen door Siena, gelukkig in het Engels! En veel meer geleerd over Siena en de mooie geschiedenis die er is (paarden die bijvoorbeeld gedoopt worden in de kerk). Helaas moesten we kort daarna alweer vertrekken. Iedereen was verliefd geworden op Siena en was er liever nog een dagje geweest, maar we gingen door naar Pisa. In Pisa aangekomen was iedereen aardig moe van de hele trip, dus we hebben onze cliché foto’s gemaakt, een rondje gelopen en vervolgens zijn we ergens een hapje gaan eten voordat we begonnen aan de terugweg.

Al met al heel veel gezien in een korte tijd en al die tijd hebben we schitterend weer gehad, op misschien 1 dag na. Ik heb het nu behoorlijk naar mijn zin en hoop nog veel moois te zien in Italië! Ik ga daar overmorgen weer rustig mee verder, dan ga ik naar Verona toe en vervolgens ga ik van het weekend (ein-de-lijk) naar Venetië toe als Sebastiaan er weer is!

Baci e saluti!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Padua

Janneke

Actief sinds 13 Maart 2015
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 4524

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 30 Juli 2015

Studeren in Padova!

Landen bezocht: